Fa un temps que David Allen va crear un mètode basat en alliberar la ment del record de totes les coses que hem de fer i emmagatzemar aquestes tasques en un cistell simbòlic, el qual permet centrar-se en fer realment el que cal i només dedicar inicialment un temps ha decidir que cal fer, les prioritats del que cal fer i un llarg etc de propietats que poden arribar a tenir les tasques a realitzar,segons aquest mètode.
Tan a la Wikipèdia com a webs de programari tals com Applesfera hi ha molta informació sobre el tema.
Jo, en aquesta entrada volia donar a conèixer la web Toodledo que permet dur a terme de manera bastant eficient el mètode GTD i a més incorpora les aventatges de treballar al núvol, la qual cosa ens encanta últimament. En conseqüència podem tenir el nostre llistat de tasques, gairebé en qualsevol dispositiu amb accés a internet i un navegador HTML.
Cal registrar-se i està en anglès, però després de molt buscar si es vol una solució multiplataforma aquesta és una de les millors solucions que jo humilment he trobat.
A continuació teniu un video del mestre Allen ensenyant que és el que fa quan arriba a casa:
A continuació he preparat un resum de la filosofia bàsica GTD:
Recopilar
Consisteix en capturar tot el que cal fer, recordar o seguir i posar-ho en una caixa o cistell, aquest pot ser virtual o de veritat, així com també podria ser una llibreta o un compte de Gmail en el qual ens autoenviem correus i els etiquetem segons convingui en posteriors estadis del mètode GTD.
Processar
En aquest esttadi cal seguir el següent ordre
-començar pel principi
-fer-ho de un en un
-no retornar cap element a la caixa
-si un element requereix acció
-si aquesta acció és inferior a 5 minuts aproximadament, fer-ho imediatament
-si aquesta acció no és responsabilitat nostra, delegar-ho
-tots els altres casos posposar-ho
-si no requereix acció
-arxivar-ho com a referència
-eliminar-lo si no serveix
-posar-lo en quarentena
Organitzar
-accions properes
-en quin context cal fer-les, a casa, per telèfon, a la botiga, etc
-tasques o projectes més llargs
-tenen associades vàries accions que periòdicament cal comprovar si ja es poden fer
-en espera
-accions o tasques que no depenen de nosaltres, però que potser cal enviar algun recordatori
-algun dia, potser...
-coses que volem fer però que actualment no es possible, com per exemple comprar-me un Nokia N900
Revisar
Les tasques, accions i recordatoris cal revisar-los cada dia o sempre que es tingui un moment
Fer
Cal acabar fent les tasques perquè sinó tot aquest "tinglado" no serveix per a res!!!
Johny, l'any 1999 vaig fer un aplicatiu web molt simple anomenat to-do precissament orientat a gestionar tasques d'una manera molt similar a la que comentes. molt intressant aquest enfoc.
ResponEliminaPer cert, ara estic usant el Tareas de Gmail
ResponEliminaA si, i com va, és bastant bàsic oi?
ResponEliminaEstaria bé veure aquest aplicatiu, un dia me l'has d'ensenyar, em té bastant interessat el tema aquest de les tasques!
ResponElimina